Laptop, boots and shitty weather - Reisverslag uit Wilmington, Verenigde Staten van lindadekiefte - WaarBenJij.nu Laptop, boots and shitty weather - Reisverslag uit Wilmington, Verenigde Staten van lindadekiefte - WaarBenJij.nu

Laptop, boots and shitty weather

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg

26 September 2008 | Verenigde Staten, Wilmington

Denk maar niet dat ik jullie ben vergeten!! Nee, zeker niet. Maar Linda heeft een aantal probleempjes gehad de afgelopen dagen. De meeste van jullie weten dit allemaal al, maar laat ik het toch nog maar een keer vertellen.

Mijn week begon erg goed afgelopen vrijdag. Met een aantal meiden en zelfs jongens (ja, je zult het bijna niet geloven) zijn we naar de film ‘Sex and the City’ geweest. De film werd vertoond in de bioscoop op de campus. Twee dollar en daar zaten we dan met een zak popcorn op schoot en een flesje drinken.

Na deze heerlijke meidenavond, brak de vrije zaterdag aan. Geen echte plannen, dus wat te doen. Laten we verstandig doen en gewoon huiswerk maken, want dan hoeven we zondag niet zoveel te doen. Goed idee. Met zijn vieren zaten we op de kamer van Carina en waren we lekker aan het lezen en laptoppen. Om toch onze lichamen in ‘shape’ te houden, moesten we toch maar eens gaan sporten. Op naar de tennisbaan. Binnen tien minuten was ik omgekleed, schoten mijn voeten in mijn sportschoenen, stak ik mijn racket in mijn tas en natuurlijk vergat ik niet mijn ballen mee te nemen. Bij Patch leenden we een extra racket voor Carina en op naar de tennisbaan. Helaas waren er meer fanatieke studenten onder ons en waren alle banen bezet. Hmpf...dan maar naar de fitnesshal, want de spieren moesten toch wel weer een oppepper krijgen en de vetcellen een optater!! Na deze verfrissende ‘exercise’ konden we dan toch wel terug naar I-house. Onderweg vonden we het wel slim om wat eten te halen bij Wagoner Hall. Ik had toch nog wat maaltijdtegoeden over (die ik niet mee kan nemen naar de volgende week) en die kon ik mooi opmaken hieraan. Doos met eten en een beker met drinken. Helaas, geen deksel voor op de beker (zeg maar zo’n deksel als op de McDonalds bekers), dus dan maar zo meenemen.
Eenmaal terug in de kamer van Carina, begonnen we driftig te eten en stonden beide bekers op het bureau. Carina wilde haar sandwich wat opwarmen, dus schoof ze van haar bed en rende richting de magnetron. Ik zette ondertussen mijn laptop aan, want ik zat toch alleen en ik wilde even op wat mails reageren. ‘Slim idee’ zou je zeggen, nou mooi niet. Na twee minuten kwam Carina alweer terug en wilde ze weer op haar bed zitten. Met een zetje van haar voet op het bureau (waar dus die twee bekers op stonden zonder deksel...voel je hem al aankomen....ja?...ik ook) stootte ze haar rechtenboek omver. Dit boek viel om, tegen de beker, de beker viel om en de inhoud spetterde over mijn toetsenbord. Heb je hem voelen aankomen????? Heel goed, nou daar gingen we in fastforward!! Ik gooide mijn sandwich op het bureau, trok mijn laptop weg, zette hem op zijn kop, Carina sprong van haar bed, pakte een handdoek, ikke een fohn en daar zaten we dan, mijn laptop te drogen. Voor de zekerheid zette ik de laptop uit, zodat ik alles goed kon drogen. Na een aantal minuten wilde ik hem toch aanzetten, om zeker te weten dat hij nog wel aanging. Ja, hij ging aan, maar helaas werkte mijn toetsenbord niet meer mee. Mijn ogen schoten vol tranen, want er schoten allerlei gedachtes door mijn hoofd...geen internet, al mijn bestanden weg, geen skype, weg communicatie met pap en mam en iedereen en wat nog meer.

Een flinke huilbui en een duur telefoontje naar pap en mam later, kon ik weer wat rustiger ademhalen. Alleen nog steeds geen goed werkende laptop. Zondags geprobeerd om back-ups te maken en dat was gelukt. Ik heb mijn foto’s en schoolbestanden kunnen redden, maar geen muziek en video’s. Gelukkig wel de belangrijkste dingen. Na deze reddingspoging, wilde mijn laptop dan toch echt niet meer werken. Het is gedaan, over, finished, kaput, finito etc. etc.

Gisteren was het een depressieve donderdag, een dag met harde wind en regen...veel regen. Ow en als het nog niet duidelijk was....heel veel regen. Een dag, na de dag dat ik te horen kreeg dat mijn laptop niet te maken was en een nieuwe moet kopen. De computerwinkel, waar ik naartoe was geweest, kon mij niet blij maken met een reparatie. De enige optie was een nieuwe te kopen. In eerste instantie zou ik die door pap en mam laten kopen, maar waarom duur doen als het niet hoeft. Bij een soort van Mediamarkt gevraagd of de laptops van de VS ook met een andere voltage kunnen werken...en hallelujah....dat kan. Hoe goedkoper het kan, hoe beter. Inmiddels heb ik me bij het idee neergelegd dat mijn oude kapot is en ik een nieuwe moet kopen. Ik word dus steeds blijer om nieuwe laptops uit te zoeken, die nog sneller en beter zijn dan mijn oude.....tja, je moet er toch het positieve van inzien zou ik zo zeggen. Zondag zal de dag aanbreken dat Linda eindelijk weer met een laptoppie op haar schoot in haar bed kan zitten. Ik tel nu al af!

Morgen (zaterdag) ga ik met een paar meiden naar een 'battleship' uit de tweede Wereldoorlog. Ze doen de hele dag een soort van spel, waarbij ze naspelen wat er vroeger allemaal gebeurd is. Het schijnt wel erg mooi te zijn, dus ik ben erg benieuwd. Waarschijnlijk zal ik daar met mijn brakke gezicht zitten, want we gaan vanavond 'downtown' weer eens onveilig maken. Ow en morgenavond....ja mensen...morgenavond is de avond dat het allemaal gaat gebeuren!!!!!!! Whhoooooeeeee....ik heb er echt super veel zin in. Hier komt ie: Linda, gaat niemand minder dan CHAD MICHAEL MURRAY (A cinderella story, One tree hill, Gilmore Girls, House of wax...iemand moet hem toch wel kennen) ontmoeten. Yaahhooooo!!! Samen met twee andere meiden gaan we eerst wat eten en daarna naar de tv studios hier in Wilmington. Ze geven een of andere lezing (waar ik waarschijnlijk niet zoveel om zal geven) en daarna kunnen we een handtekening krijgen. Ow my god, ik kan echt niet wachten.

Ow en note to self: buy rainboots. It's raining cats & dogs overhere!!! Mijn hemel, die Amerikanen hebben volgens mij nog nooit van een (water)put gehoord. Toen het donderdag zo ontzettend hard regende, kon ik zowat naar huis terug zwemmen in plaats van lopen. Er ligt hier zoveel asfalt, dat het water gewoon geen plek heeft om heen te gaan. Paden lopen niet een beetje schuin, zodat het water weg kan lopen en een put is eens in de 100/200 meter te vinden. En dan nog ligt ie op een plek dat ik denk....tja, nu heeft het gras alles al opgeslokt. Van goede infrastructuur hebben ze hier nog niet gehoord. Maar ja, ze kunnen niet allemaal zo slim zijn als wij Nederlanders.

Om af te sluiten voor deze week (vanuit de computerkamer), ik heb nog wat punten terug gehad. Jaja, de 'Dutch girl' heeft zichzelf hier al bewezen. Weer een 7,8, een 9,5 en een 9,2 binnen. 'Beat that you Americans'....hihi. Dat moest er natuurlijk weer ff bij.

Howdy Folks!!!

ps. nieuwe foto's online (vanaf mijn nieuwe laptop....whoehoe) Check: http://www.mijnalbum.nl/Album=LC4CG6RH

  • 27 September 2008 - 08:48

    Priska:

    Eej Lin!

    hihi jij kunt zo goed in geuren en kleuren vertellen..xie het helemaal voor me! Nou is de situatie helaas minder..khoop voor je dat je nieuwe laptop lekker snel werkt..dan ben je de oude snel weer vergete! Ik mail je snel weer!

    Kuss

  • 28 September 2008 - 20:06

    Marijke En Theo:

    Linda,
    zoals een oud hollands spreekwoord zegt:NA REGEN KOMT ZONNESCHIJN. En fijn dat je studie resultaten niet lijden onder het weer.
    Groeten en veel liefs.

  • 29 September 2008 - 12:18

    Lisanne:

    Hej Linda!

    Balen joh van je laptop, maargoed positief blijven he!!
    Gaaf dat je n beroemdheid gaat ontmoeten ;)
    Enne ja, hier is t weer ook niet denderend. Afgelopen weekend wel mooi weer gehad, maar komende week geeft Pietje veel regen.. dus de herfst zal hier wel gaan beginnen! helaas..

    Ik ben er weer vandoor! Ik zou zeggen, ga zo door met die goede punten en tot in december!

    Liefs xxx

  • 01 Oktober 2008 - 17:10

    Rianne:

    Hoi Linda!

    Wat kun je toch mooi schrijven. Ik leef helemaal met je mee... Wel balen dat het zo'n slecht weer is. Hopen dat het zonnetje weer snel terug komt!
    Ook super vet dat je die Chad mag ontmoeten. Ik wist eerst niet over wie je het had, maar toen ik bij je foto's keek herkende ik hem meteen. haha... Veel plezier nog en succes met school!

    Kus Rianne

  • 02 Oktober 2008 - 18:49

    Diny:

    He Lin
    Tis geweldig wat jij zo kunt vertellen.Het is gewoon leuk om je verhalen te lezen.
    Gisteren nog met jou pap en mam bij Eep geweest in zijn nieuwe huisje.Ze hebben er ook echt zin in om naar jou toe te komen. Geniet deze week maar extra samen met je ouders.Ik zal me wel over BB ontfermen haha. Heel veel liefs vanuit Haps.

  • 04 Oktober 2008 - 11:47

    Tante Truus:

    ha die linda,wat een ellende met die laptop!weet er alles van ,ik heb er een met een bacterie,die zichzelf antivirus 2008 noemt,antibiotica helpt ook niet.niemand weet raad dus ook shit!maar zo te horen gaat het kei goed met jou,stuut dat je er bent!dus bij jou ook goede tijden slechte tijden,maar volgens mij meer goede,gelukkig.pap en mam zitten al in het vliegtuig ,dus nog een paar uurtjes wachten en dan kunnen de tranen weer vloeien.ik wens jullie een hele fijne week en heel veel plezier,groetjes en liefs van the one and lonely!!!!!!!!!!!!!!!

  • 10 Oktober 2008 - 10:57

    Charlotte:

    heej meisje,

    Nou nou wat een pech zeg met je laptop.. maaaaar geluukig heeft jou verhaal een happy ending!! goed om te lzezen dat het allemaal goed gaat daar.. laat ze maar een poepie ruiken!!

    Heel veel plezier nog en veel succes!!
    kusje

  • 16 Oktober 2008 - 16:21

    Frank En Toke:

    Hallo Meissie,

    Wat een pech, maar gelukkig komt alles weer goed. Hier is het ook koud en guur geworden,nadat we een paar mooie dagen gehad hebben.
    Fijn om te horen dat het je goed gaat.

    Groetjes,

    Franke en Toke en natuurlijk Tibo, die inmiddels 1 is geworden en echt gigantisch wordt.

  • 16 Oktober 2008 - 19:40

    Priscilla En Tjeri:

    Heeey girl!!!
    Wouw, gaat goed daar dus. En dan ook nog eens goeie punten halen! Doe ik je niet na. Klinkt allemaal super leuk!
    Hier is niet veel bijzonders. Eind november krijgen we waarschijnlijk de sleutel van het huis. Dus tegen de tijd kom je maar eens langs.

    Heeeeel veel plezier in USA!!
    liefs
    tjeri en priscilla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wilmington

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2009

Vacation adventures

16 Februari 2009

And there she goes again

08 December 2008

My last week here!!!

18 November 2008

Ow no...winter is here!!!

05 November 2008

Party, Halloween and ow my god...it's already 5-11

Actief sinds 29 Feb. 2008
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 14524

Voorgaande reizen:

25 Februari 2009 - 04 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: