Homework, mosquitobites and 72% - Reisverslag uit Wilmington, Verenigde Staten van lindadekiefte - WaarBenJij.nu Homework, mosquitobites and 72% - Reisverslag uit Wilmington, Verenigde Staten van lindadekiefte - WaarBenJij.nu

Homework, mosquitobites and 72%

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg

15 September 2008 | Verenigde Staten, Wilmington

Het is alweer een week geleden, dus ik zal maar eens even een nieuw bericht plaatsen. Mocht er ergens een hapering in de tekst voordoen, dan kan dat zijn omdat ik lek gestoken ben door mugggen en toch echt even moet krabben. Zoals ze zeggen: 'Je moet krabben waar het jeukt'!! Mijn eerste vlaag van muggenbeten was net aan de beterende hand, hing er gisteren weer een zwerm om mijn hoofd...scratch, scratch...!! Samen met een groep van meiden en jongens ben ik naar een 'beachhouse' geweest van de ouders van Nick (jongen uit Amerika...woont in International House). Ik heb nog nooit zo'n schattig en mooi strandhuis gezien als gisteren, heb echt mijn ogen uitgekeken. Rond half 3 werden we door Nick's ouders opgehaald om naar het beachhouse te gaan. Eenmaal daar kregen we allemaal dekens, parasols, drinken e.d. mee om naar het strand te gaan. Met alle spullen sjouwen we naar het strand (weg oversteken, stukje zand en dan strand)en zoeken we een plek bij de zee. Het was ontzettend lekker weer en ik heb dan ook heerlijk gezwommen in de ietwat woeste zee. Maar niks te woest voor superzwemster Linda, want als haar lichaam te heet wordt...is elke vorm van water welkom. Na een aantal uren werden we opgehaald door de vader om te gaan eten, ze hadden hamburgers en hotdogs voor ons klaargemaakt. Het was ongelofelijk lekker, maar ik voelde me bijna bezwaard om iets te eten...die mensen hadden helemaal voor ons staan koken. Maar goed, het maagje begon toch wel te knorren en deze moest dan toch gevuld worden. Het was heerlijk...totdat de muggen begonnen te vervelen. Ik voelde ze gewoon prikken en kon ze doodslaan op mijn been. Natuurlijk zit ik nu dan ook onder de bulten (het zijn er 31, varierend van klein naar 1,5 cm doorsnee)...ja, je moet er iets voor over hebben...scratch, scratch!! Al met al toch een superleuke dag en avond geweest.

Helaas zijn naast alle leuke dingen, de serieuze schooldingen dan toch echt begonnen. Vorige week woensdag had ik mijn eerste echte toets. Ik had zo goed mogelijk proberen te leren, maar het valt zo ontzettend tegen om in International House een rustig plekje te vinden. In eerste instantie was mijn kamer een goede optie, totdat mijn lieftallige Amerikaanse kamergenoot het een goed idee vond om haar muziek lekker hard aan te laten staan. Eigenwijs als ik ben, vraag ik natuurlijk niet of ze haar oordopjes in wil doen. Nee, Linda gaat prominent met boek en al achter haar bureau zitten en wacht totdat haar kamergenoot de hint ontvangt. Echter zijn de Amerikanen kennelijk niet zo snugger of ze snappen de Nederlandse manier van 'iets duidelijk maken' niet, want de muziek bleef doorspelen. Eerste moment van verkassen was aangebroken en ik ging aan een grote tafel in de lobby zitten...maar ja, het woord 'lobby' zegt het al. Hier komt iedereen langs om naar hun kamer te gaan, dus wederom weg concentratie. Dan maar terug naar mijn kamer en vervolgens oordopjes in doen, waar die toch wel niet handig voor zijn. Uiteindelijk brak de dag aan dat ik de toets had en ik gaf het een 50/50 kans. De vrijdag erna kreeg ik de toets terug en tot mijn grote en verblijde verbazing/ verrassing...Linda had een 72% score. Whoehoe...dat moest natuurlijk gevierd worden met een lekker drankje. Vrijdagavond ben ik dan ook uitgeweest met een aantal meiden en jongens uit mijn 'dorm'. Ontzettend veel lol gehad, want we waren gelukkig in een nieuwe bar. Betere muziek, goedkopere drankjes en een fijnere sfeer maakte het tot een super avondje uit. Natuurlijk kan het nog steeds niet tippen aan de oerhollandse kroegavond, maar ja...ik moet het toch ergens mee compenseren.

Momenteel ben ik alweer begonnen met het leren voor een tweede toets die ik morgen heb. Ik moet drie hoofdstukken kennen, die ik gelukkig al een paar keer heb doorgelezen. Daarnaast nog alle notities en wat extra handouts van de lessen. Het is niet niks. Ik ben niet gewend om na een kleine vier weken les al zoveel te hebben geleerd. Het begint langzamerhand wel te bevallen, want in plaats van alles in een keer in mijn hoofd proppen en het daarna weer lekker te vergeten...blijft er nu zowaar wat informatie hangen. Ik word nog een echte nerd als ik terugkom ;-)!

Het weer hier is nog steeds super warm, want het is hier zo'n 30 graden elke dag. Als je dan zo'n 15 minuten moet lopen om alleen naar een les te kunnen (in de blakende zon, geen zuchtje wind en geen greintje schaduw), dan begint het toch wel warm te worden onder de oksels. Deodorant is hier dan ook echt van grote toepassing, maar laten die Amerikanen nu eens geen spraydeo kennen. Alleen maar van die plakkerige smeersticks die zogenaamd geen strepen achterlaten op zwarte kleding. Uhm....na meerdere testen heb ik ondervonden dat dat dus een hele hoop 'bullshit' is. Ik heb nog nooit zo'n zebrapad op mijn kleding onder mijn oksels gehad als met deze sticks. Dus wat vraagt Linda aan haar 'ow zo ontzettend lieve' ouders die haar over minder dan drie weken komen opzoeken??????? Natuurlijk....zoveel mogelijk bussen Rexona deodorant!!

Ow...en voor ik vergeet. Die hurricane's komen nog steeds niet onze kant op. Hanna bleek dus een tropische storm te zijn (ofwel gewoon een rotdag in Nederland tijdens de herfst), Ike heeft ons gelukkig gemist en volgens mij is Josephine bang voor ons, want zij is nergens meer te vinden. Dus mensen, jullie hoeven je geen zorgen meer te maken, want dit meisje uit Nederland is geheel veilig!!!

Ik geloof dat dit wel weer genoeg informatie is voor deze week, volgende week weer een nieuwe update. Dank jullie wel voor alle lieve berichtjes en het gaat nog steeds goed met mij, nog steeds veel plezier makend en wat nog meer (maar mis jullie natuurlijk allemaal wel een beetje ;-)).

Howdy folks!

  • 16 September 2008 - 06:04

    Loezjuh En Dennis:

    hey lieverdje,

    ik wil ook naar dat beachhouse....;)
    hoor wel dat je weer een leuk weekje heb gehad (ookal wist ik de helft al door het bellen) tog weer ONTZETTEND leuk om te lezen!!!echt lig elke keer in een deukkie achter mn laptop;)
    goed leren mops succes met je toets en ge kunt het wah;)

    Liefs van ons!

  • 16 September 2008 - 08:06

    Ezra:

    heey meissie! gelukkig heb je het heel erg naar je zin! en heb je teminste beter weer als hier:( hihi!

    heel veel succes met t leren van je toetsen (en natuurlijk t maken)

    tot snel!!
    kus

  • 16 September 2008 - 17:24

    Diny:

    He meissie
    Het is helemaal geweldig om die berichten van jou te lezen. Zit in mun eentje achter de pc te lachen. Geweldig. Naast het stappen zie ik wel dat je ook nog studeert.Dit tot blijdschap van je ouders (denk ik) hihi.
    Nou meid zie weer uit naar jou nieuwe mailtje,echt leuk om te lezen. Geniet er lekker van en over een paar weekjes.....Dikke kus

  • 16 September 2008 - 18:10

    Pap:

    Hey Lin,

    Als ik jouw verhaal zo lees kunnen we beter anti-muggen spul meenemen als deo. Het schiet wel op hoor, nog geen 3 weken meer.
    Ik heb er al 2 werkdagen opzitten en ben eigenlijk alweer aan vakantie toe. Dus hou die temperaturen nog maar even rond de 30 graden want daar doen we hier nu 2 dagen over.
    Succes met de bulten en de test en we spreken mekaar weer snel.

    Doegie !!

  • 17 September 2008 - 21:27

    Aunty Truus:

    weer een deuk opgelopen,jij eigenlijk alleen maar bulten,verschil moet er wezen natuurlijk!mooi 72%,zo knap ben ik niet,had ik nooit gehaald,maar was natuurlijk in zo,n beachhouse blijven hangen en dan schiet het allemaal niet zo op!ga zo door en zorg maar voor een klamboe daar,veel succes met je volgende toets ,groetjes en liefs from the one and onely UUT KUUK!!!!!!!!

  • 18 September 2008 - 19:14

    Natas Mars Sem Finn:

    Hai allerliefste scheet
    He He eindelijk denk jij nu een berichtje "From the Jenssens " 10.000.0000 maal excuses dat het niet eerder was maar je kent het wel het welbekende druk druk druk, maar we hopen het nu dan een beetje goed met je te maken.Zo te lezen en tezien op de foto's heb je het super naar je zin.Je mailtjes zijn geweldig om te lezen.Dat studeren dat zit wel snor ,72% Super!!!Wij wensen dit lieve meisje uit Nederland nog super veel plezier en succes en een dikke kus van ons !!!
    P.S Je ziet er fantastisch uit!!!Doeoeg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wilmington

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2009

Vacation adventures

16 Februari 2009

And there she goes again

08 December 2008

My last week here!!!

18 November 2008

Ow no...winter is here!!!

05 November 2008

Party, Halloween and ow my god...it's already 5-11

Actief sinds 29 Feb. 2008
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 14527

Voorgaande reizen:

25 Februari 2009 - 04 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: