Ow no...winter is here!!! - Reisverslag uit Wilmington, Verenigde Staten van lindadekiefte - WaarBenJij.nu Ow no...winter is here!!! - Reisverslag uit Wilmington, Verenigde Staten van lindadekiefte - WaarBenJij.nu

Ow no...winter is here!!!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg

18 November 2008 | Verenigde Staten, Wilmington

Ik stond deze morgen op en wel om 6.45 uur in de ochtend. Ja, je zult wel denken...Linda voel je je wel goed? Jazekers wel, want we vonden het wel een goed idee om ontbijt te halen bij Wagoner Hall. 's Morgensvroeg (heel erg vroeg) maken ze pannenkoeken met chocolade, banaan, blueberry of noten voor je. Dat moest ik natuurlijk een keer meegemaakt hebben. Na binnen 5 minuten omgekleed te zijn, liepen we naar buiten....KLAP!!!...mijn tenen waren in een klap bevroren. Ik heb het hier nog niet zo koud gehad als deze ochtend. Mijn god...ik weet wel wat koud is, maar dit is toch wel heerl erg. Waar zijn toch die heerlijke handschoenen, muts, sjaal en lekkere dikke, warme winterjas????? Ow ja, in Nederland achtergelaten. Wat een goed idee van mezelf om dat te doen. Als ik dacht dat het 's morgens koud was, nou 's avonds was het nog kouder. Ik heb zo'n 15 minuten buiten rond gelopen (met wel drie lagen kleding) en mijn hemel, ik dacht dat mijn neus was bevroren en dat mijn vingers eraf zouden vallen. Alle gekheid op een stokkie, vorige week liep ik nog in een t-shirt.

Maar goed, ik mag natuurlijk niet klagen, want in Nederland is het nooit lekker weer in november. Vorige week donderdag en vrijdag had ik twee grote presentaties. Natuurlijk flink voorbereid, nou ja...voor een van de twee dan. Op donderdag een presentatie over public relations, samen met een partner. Ik was super zenuwachtig. Ik had het goed voorbereid, maar een presentatie in het Engels is en blijft toch wat anders dan in het Nederlands. Afijn, het moest toch gebeuren...dus vooruit met de geit. We mochten meteen van start en na 15 lange minuten was het dan voorbij met als resultaat: een 9!!!!! We hadden een 10 kunnen hebben, maar we kwamen 1,5 minuten te kort in de presentatie. Maar wat boeit dat, een 9 is zekers wel goed. Vrijdag had ik een presentatie voor mijn vak: International Organization Communication. Ik zou mijn presentatie over Canada doen en een organisatie in Canada. En laat Linda nou net eens even haar tijd niet goed weten in te delen (ofwel...gewoon leuke dingen doen en niks voorbereiden). Jaja, toen het eenmaal vrijdag was kneep ik hem flink. Ik had nog nooit zo'n slechte presentatie neergezet en voorbereid. Het was bijna 14.00 uur, dus ik moest er wel aan geloven. Maar hoeveel geluk kun je hebben op een dag???? Nou, heel veel. Kleine rekentoets om te kijken of we nog op de hoogte zijn van cijfertjes, vermenigvuldigen enz. Er waren 6 mensen die moesten presenteren in een les, met elk 7-10 minuten. De les duurde maar liefst 50 minuten. Reken bij elk persoon nog maar een minuut extra voor het wisselen en dan mag je de rekensom doen.
Je raadt het al, dat ging niet passen. En laat ik nou net de laatste in de rij zijn. Nog een bijkomend gelukje, ik had om 15.00 uur nog een les. Daar mag ik niet te laat binnenkomen, want dan worden er punten afgetrokken. GEEN presentatie....YES YES YES.

Helaas betekende dat wel dat ik het afgelopen maandag moest doen. Ik was zekers zenuwachtig, maar heb het toch gedaan. Het ging over het algemeen goed en ik krijg morgen mijn punt terug. Ik zal dat nog wel ff erbij vermelden als ik het niet vergeet. Hopen op een mooi punt natuurlijk. Na de lessen van maandag, vond ik het wel een goed idee om mezelf te trakteren op wat kleding. En niet zomaar kleding, nee, ik heb een trui met UNCW erop en een joggingbroek. Deze kleding droeg ik vanmorgen naar de les (wat ik normaal nooit zou doen, maar hier valt het absoluut niet op) en het voelde heerlijk. Geen spijkerbroek, geen gedoe...gewoon in je comfy kleding naar de les. Denk je dat iemand me raar aankeek???? Hell no, iedereen loopt er hier zo bij, dat valt voor geen meter op joh. Samen met de nieuwe kleding kwam ook wat gratis schoolspirit. Maandagavond was er een basketbalwedstrijd waar ik heen ben gegaan. Ze hadden gewonnen en het was een mooi gezicht. Chearleaders, dance team, Sammy the Seahawk (mascotte), allerlei gratis dingen...het moet niet gekker worden. En natuurlijk de schoolkleur....TEAL. FEEL MY TEAL!!!

Volgende week is het thanksgiving hier en dan heb ik lekker een dikke halve week vakantie. Ik ga dan naar niets minder dan NEW YORK CITY. Whoehoe!!! Eerst nog maar eens even genieten van 'Wagsgiving dinner' in Wagoner hall. Het schijnt een van de beste dagen te zijn dat je daar kunt eten, dus moet ik dat maar eens inspecteren. Mensen staan er zelfs voor in de rij, dus hopen dat het niet zo koud zal zijn als vanaaf. Na thanksgiving dan nog drie dagen les (t/m 3 december) en dan wat dagen vrij. Helaas dagen om te leren, dus geen vakantie dan meer. In de laatste week voor ik weer terug keer naar Nederland, heb ik de final exams. Het zijn er twee en een mag ik thuis doen, ofwel een take-home exam. Ben benieuwd hoe dat zal zijn, maar dat zal ik vanzelf wel zien.
Eerst dan maar eens heerlijk genieten in New York en van Loes & Dennis (please don't forget my winter jacket...freezing here).

For now...Howdy Folks!!!

  • 19 November 2008 - 08:58

    Lisanne:

    Hej Linda!
    Goed gedaan joh van die presentatie. Nu nog even afwachten op de andere..
    Bij ons wordt het dit weekend ook koud, 5 graden over dag. Naja, het moet toch er een keer van komen he!
    Kga vanavond trw naar Guus Meeuwis! Heb er echt super veel zin in!
    Ow en Tilly heeft n blaadje opgehangen voor een medewerker voor de vrijdag en zaterdag (omdat we niet weten hoelang Sandra niet werkt en ik niet haar hele zwangerschap ga werken). Maargoed, even afwachten op een reactie. Ben benieuwd!
    Nou geniet nog van je laatste maand, want het vliegt voorbij! Ook heeel veel plezier in New York city!

    Liefs xxx

  • 19 November 2008 - 15:50

    Ezra:

    heey meissie! kei goed man van je presentatie!! majah had ook ni anders verwacht;)
    nu nog ff op de andere uitslag wachten..!!
    hey meis geniet de laatste paar weken er nog maar lkkr van!

    dikke kus

  • 19 November 2008 - 16:00

    Rianne:

    Hoi Linda!

    Heb al veel te lang niets meer van me laten horen. Druk, druk, druk. Maar je bent wel weer goed bezig las ik. Sjonge, jonge...die cijfers zijn echt niet meer normaal. Zou bijna zeggen dat je daar de hele dag opgesloten op je kamertje aan het studeren bent :P. Maar fijn dat het zo goed gaat. Super veel plezier in New York en met Loes en Dennis! Maar dat zal vast en zeker wel gaan lukken.

    Kus Rianne

  • 19 November 2008 - 18:44

    Diny:

    He Meissie
    Tjeemienee wat een cijfers. Neem aan dat je toch nog wel wat studeert en niet alleen het feestbeest uithangt.
    Knap gedaan hoor meis.
    Geniet nog van je laatste weekjes en natuurlijk van New York.
    Als je thuis bent kom ik beslist vlug een bakkie doen
    Dikke kus en knuffel.

  • 19 November 2008 - 19:25

    Bert Riek En Yvonne:

    hallo schat wat is het kou he naar jou verhaal gelezen te hebben gaat het goed met jou heb je leuke studen op je kamer
    bij marloes en dennis is het nagenoeg ook klaar
    maar dat zie je wel als je terug komt
    heel veel plezier in New York
    veel leifs van ons allemaal

  • 19 November 2008 - 20:25

    Marijke En Theo:

    Hallo Linda,
    hoe smaakte de pannenkoeken voor zonsopgang?En zonder schoenen naar buiten in die kou, ja dan krijg je wel wintertenen.En wat je studie betreft,dat zit wel snor.Deze Hollandse kanjer laat zien wat wij aan de andere kant van de grote plas onder leren en presenteren verstaan. Veel plezier in New York.
    We love you

  • 19 November 2008 - 21:12

    Ellen:

    Hey Lin,

    Hoe gaat het meisje? Hier is het ook flink koud geworden. Ben benieuwd naar een vordering..... snap je me :)

    Hier in Enschede alles rustig. Flink wennen niet meer in Cuijk te wonen. Kan wel genoeg invallen. Jeetje je bent alweer bijna terug!! Gaat snel he meis! Gaan we een boswandeling drinken!!

    xxxxxxx

  • 24 November 2008 - 10:16

    Loezjuh:

    hey moppie, nog wel geteld 21 uurtjes en 55 minuutjes en dan gaan we vliegen whoehoeeeeee en dan nog een paar daagies en dan kunnen we knuffeleen whoehoeeeee!!!!!!hahaha
    ik ga zo de fotoos van huissie op hyves zetten dus kun je nog ff gluren;)

    tot over een paar daagies lieverdje en wij fixen een restaurantje voor thanx giving!!!X van ons!

  • 29 November 2008 - 22:28

    Ellen:

    Hey Lin,

    Jeetje je komt nu echt bijna weer thuis!! pfff waar blijft de tijd!
    Ik wilde je even laten weten dat Twan donderdagnacht overleden is! Het is heel snel gegaan en ook past de zin 'waar blijft de tijd' goed bij deze klote situatie!

    Geniet van je laatste daagjes daar, want voor je het weet zit je weer in de taurus :) :)

    liefs Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wilmington

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2009

Vacation adventures

16 Februari 2009

And there she goes again

08 December 2008

My last week here!!!

18 November 2008

Ow no...winter is here!!!

05 November 2008

Party, Halloween and ow my god...it's already 5-11

Actief sinds 29 Feb. 2008
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 14340

Voorgaande reizen:

25 Februari 2009 - 04 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: