Culture shock - Reisverslag uit Wilmington, Verenigde Staten van lindadekiefte - WaarBenJij.nu Culture shock - Reisverslag uit Wilmington, Verenigde Staten van lindadekiefte - WaarBenJij.nu

Culture shock

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg

26 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Wilmington

Zo ik ben alweer meer dan een week in Wilmington en wat heb ik al veel gedaan en gezien. Vorige week woensdag zijn hier de lessen weer begonnen, dus daar gingen we dan. Omdat het hier allemaal 'so big' is, zal het op de campus natuurlijk niet veel anders zijn. Voordat ik naar de les kan, mag ik op mijn slippertjes (want schoenen zijn hier 'not done' en veel te heet) een goede 15 minuten lopen. Het is dan ook goed te bedenken dat mijn voetjes al heel wat blaren hebben opgelopen, want Linda is dit niet gewend. Eerste culture shock is geboren, want waar zijn toch al die mooie Nederlandse fietsen wanneer je ze nodig hebt. Ach ja, je moet er iets voor over hebben. De eerste lessen gingen goed, maar daar volgde alweer culture shock 2...In plaats van lekker een semester lang luisteren naar de leuke docenten en aan het einde van dat semester een enkele toets maken, kunnen we hier elk moment overhoord worden. We hebben gedurende het semester wel 3 toetsen, een paper, nog een paper en nog een final exam!!! Pfff...toch niet echt een vakantie, zoals ik misschien een beetje te hoopvol had gedacht. Gelukkig zijn de lessen interessant en de onderwerpen anders dan in Nederland, dus ik denk dat ik mijn Nederlandse leerstijl wel kan veranderen.

Natuurlijk zijn er hier (net als in Nederland) naschoolse activiteiten. Je gaat lekker uit op donderdag (ook studentenavond hier), pikt een bioscopie, gaat lekker winkelen (ow wat is het hier geweldig goedkoop) en ow ja...hanging out in een van de kamers van de jongens of de meiden.

Omdat ik op de campus woon, heb ik een 'mealplan'. Dat houdt in dat ik met mijn schoolpas bij de eetgelegenheden terecht kan om daar een maaltijd te nuttigen. Een van de grotere eetgelegenheden hier is Wagoner Hall a.k.a. 'The Wag'. Het werkt als volgt: je komt binnen en geeft je pasje af, de vriendelijke (lees: erg norse) vrouw/ meneer haalt je pasje door de computer en geeft het pasje terug aan jou, vervolgens stort je jezelf op al het lekkere eten dat er maar te krijgen is en ren dan vervolgens samen met alle Amerikanen als kippen zonder kop langs mekaar heen om maar dat laatste stukje pizza te kunnen bemachtigen. Tja verschil moet er wezen, maar van gezond eten hebben ze hier niet gehoord. Het is zeg maar een 'all you can eat' faciliteit en dat doet Linda haar figuur natuurlijk geen goed. Gelukkig bestaat er hier ook zoiets als een fitnesshal, tennisbanen, volleybalvelden en noem maar op. Met je studentenpas mag je er gratis gebruik van maken.

Wat ik je nu ga vertellen, kan shockerend zijn....dus hou je vast aan je stoel. Ik ben niet 1, niet 2, maar al 3 dagen wezen sporten. Zowel tennis als fitness en gisteren was ik zo enthousiast, dat ik maar liefst 2 uur in 'the gym' ben gebleven. Samen met Carina (meisje uit Wales) heb ik een deal gesloten met Jeremy (jongen uit Australie). Carina en ik gaan elke doordeweekse dag een uur lang sporten, zodat we aan het einde van deze week van Jeremy een bak vol 'Ben & Jerry's' ijs krijgen. Jaja...Linda wordt nog een echte sportfanaat, net als alle Amerikanen hier! Het stereotype 'vet en dik' is hier niet echt terug te zien 'on campus'.

Tot zover weer een update vanuit the United States. Iedereen bedankt voor alle lieve berichtjes. Ik probeer ze zoveel mogelijk te beantwoorden via mail of iets anders, maar heb het nog even druk en moet nog even wat rustmomenten in mijn drukke schema zien te vinden.

Howdy Folks!

Foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=LC4CG6RH

  • 26 Augustus 2008 - 16:16

    Marijke En Theo:

    Linda,
    ook dit bericht in een adem gelezen.Het geeft ons een kijk op de American way of living.Wij kijken alweer uit naar het volgende bericht.Veel succes en wij zijn trots op je.
    De groeten en veel liefs,
    Marijke en Theo

  • 26 Augustus 2008 - 16:18

    Ellen:

    hahaha Lin die arme voetjes van je en dan moeten ze ook nog sporten ook!! Achja over een week zijn die het ook allemaal gewend!
    Leuk al die foto's! Ik vraag me af of je straks nog wel terug wilt ;)

    xxx Ellen

  • 26 Augustus 2008 - 16:33

    Bert En Riek:

    hallo schat wat hoor ik nu je ben aan het sporten geslagen wat goed zeg hou vol voor die bak lekkere ijs wij hebben de foto,s gezien heel mooi nog een paar dagen voor marloes en dennis meid je ben een kei dat je dit doet
    neem op tijd je rust
    we spreken mekaar weer binnekort veel liefs en dikke kus
    Bert Riek Yvonne

  • 26 Augustus 2008 - 19:18

    Truus The Lonely One:

    meid wat maak jij een hoop mee,maar wel leuk en lekker.wel veel indrukken opgedaan maar daar ging je ook voor,al lekker bruin geworden? of heb je daar geen tijd voor gehad?,je bent wel goed bezig met al je sporten,maar saar staat amerika om berucht,je bent goed bezig meissie,ben trots op je,dus al veel leuke vrienden en vriendinnen opgedaan.kei leuk voor je,groetjes en maak het goed!!!!!!!!!!!succes

  • 26 Augustus 2008 - 20:57

    Loezjuh En Dennis:

    hey lieve schattie!!!!!!!!!!
    wat een leuk verhaaltje om weer te lezen van linda in the states!!
    echt grappig.heb je voicemail al 3keer geluisterd om je stemmie ff te horen(snik snik)
    mis je echt zoooo erg maar weet ook dat jij het ontzettend naar je zin heb daar en dat doet me goed!!!

    we spreken elkar snel mop!!!oeh nog 6 nachiezzzzz en dan ons huisje!!!

    dikke kuz en knuffels van ons...Loezjuh en Dennis...

  • 28 Augustus 2008 - 10:37

    Ezra:

    heeey meissie zo te lezen heb je t gelukkig heel erg naar je zin!! en heel erg druk!
    ik ben net heel ff naar school gweest en ik hoef alleen maar op maandag en vrijdag naar school en dan 2 dage vrij en 2 dage stage.
    dus dat is wel wat anders dan bij jou!! hihi:$

    ik wil je heel veel succes wense op school met al je toetse enzo.!
    maar t gaat wel goed kome mt jou! daar heb ik wel vertrouwe in!

    he meis ik ga weer stoppen en wachten op je volgend berichtje!!

    liefs dikke kus

  • 29 Augustus 2008 - 10:40

    Rianne:

    Hoi Linda!

    Super dat je het zo naar je zin hebt! En al helemaal dat het winkelen zo goedkoop is...shop till you drop (ofzoiets)Mijn engels is niet zo goed als dat van jou...haha

    En al meteen zo flink aan het sporten! Doe je goed! Die Ben & Jerry ijs zal wel dubbel zo goed gesmaakt hebben. Nu je tere voetjes nog... Maar dat komt ook wel goed.

    Alleen jammer dat je toch je Nederlandse stijl van leren af moet leren... Meteen flink aan de studie dus...

    Heel veel succes met school en verder daar!

    Ik vind het echt leuk om je verhalen te lezen. Tot de volgende keer!

    Kus Rianne

  • 31 Augustus 2008 - 11:12

    Ingster:

    Hey Linda,

    Leuk om te lezen dat het goed met je gaat! Wij missen je (hoe werkt dat ook al weer met die advertenties opmaken en aanleveren enzo ;-))!!!

    Maar... we blijven je volgen. Kom je volgend jaar bij ons afstuderen? Kun je ons nog meer leren, hihihi.

    Bye,
    Inge

  • 01 September 2008 - 17:49

    Frank En Toke:

    Hallo Lin,

    Wij zijn weer terug vanuit een nat en koud zeeland. Leuk om te lezen dat het goed met je gaat. En dat sporten en lopen dat went wel hoor!
    Hou je haaks, dikke knuffel van ons.

  • 01 September 2008 - 22:05

    Ellen:

    Hey Lin,

    Hoeist daar..?
    Hier in Nederland na een mooi weekend weer slecht weer. Ik ben nog niet gebeld om in te vallen. Ja 1 keer s'avonds toen stond ik te douchen...balen maarja.

    Hou ons op de hoogte meis!

    xxx

  • 03 September 2008 - 21:10

    Lovely Truus:

    meid wat maak je veel mee,en al dat sporten,maar ja dat zal wel moeten met al dat eten,je ziet er nog steeds goed uit en dat brilletje staat je hardstikke goed,wel meenemen als je terugkomt,hoor.wordt een succes,blij dat je al veel leuke mensen hebt leren kennen en hoop dat het leven een beetje meevalt in the States,nog veel plezier en lieve groetjes van the one and only

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wilmington

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2009

Vacation adventures

16 Februari 2009

And there she goes again

08 December 2008

My last week here!!!

18 November 2008

Ow no...winter is here!!!

05 November 2008

Party, Halloween and ow my god...it's already 5-11

Actief sinds 29 Feb. 2008
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 14333

Voorgaande reizen:

25 Februari 2009 - 04 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: