USA here i am - Reisverslag uit Wilmington, Verenigde Staten van lindadekiefte - WaarBenJij.nu USA here i am - Reisverslag uit Wilmington, Verenigde Staten van lindadekiefte - WaarBenJij.nu

USA here i am

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg

19 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Wilmington

Wauw...de afgelopen dagen zijn echt voorbij gevlogen. Het afscheid was moeilijk, zeker op het vliegveld van Dusseldorf. Daar moest ik afscheid nemen van pap en mam en dat was niet makkelijk. Zoals al eerder vermeld...de tissues waren nodig in overvloed. Eenmaal bij de handbaggage check, duurde het eeuwen voordat ik aan de beurt was. Een domme duitse vrouw was even vergeten dat je maar een kleine hoeveelheid vloeistof mee mocht nemen, dus zij laadde een volle toilettas vol en nam deze even leuk mee in het vliegtuig. Tja, je zult maar gaan stinken in het vliegtuig en je hebt je overvolle toilettas niet bij je...pfff. Maar goed, ik kon eindelijk doorlopen en het vliegtuig in. Natuurlijk met dikke rode doppen, zodat iedereen me heerlijk kon aan staren. Gelukkig zat er een duits meisje naast mij, die ook in Amerika ging studeren (high school). Zij had het er ook moeilijk mee en daar zaten we beide te huilen.

In Atlanta aangekomen, moesten we eerst door paspoortcontrole. Geen grapjes maken, niet onnodig gaan lachen, wees vooral erg (lees heel erg) serieus en beantwoord netjes alle vragen van de eng-kijkende Amerikanen. Doe je dit, dan mag je gelukkig naar binnen (het scheelt ook wanneer je de goede papieren bij je hebt ;-). Ik moest snel mijn baggage ophalen, deze door de customs brengen om ze vervolgens weer in te leveren voor mijn volgende laatste vlucht. Inleveren die handel, door een nieuwe baggagecontrole (ik zeg check, check, dubbel check voor 'the Americans') en 'off on my flight to Wilmington'.

In Wilmington aangekomen werd ik opgehaald door een Amerikaanse studente genaamd Rebecca. Ze was erg aardig en bracht mij en een engels meisje naar de campus. Koffers uitladen (pfff....gelukkig voor de laatste keer, was zo'n 37 kilo wat ik bij me had) en naar de kamer gaan. Ik heb kamer nummer 125 en heb een Amerikaanse kamergenoot (McKenzie). Very cool.

Zondag en maandag heb ik introductie gehad en al veel mensen leren kennen. Maar het zijn er zoveel dat ik ze nog niet eens allemaal gezien heb denk ik. Kun je nagaan, we zitten zelfs in hetzelfde gebouw. Ik ken er wel al veel van mijn afdeling binnen 'International House' en deze groep is erg gezellig. Het zijn eigenlijk vooral meiden, maar de jongens zitten aan de andere kant van de hall.

Vanavond (maandagavond) ben ik voor het eerst uitgeweest in een club. We moesten allemaal in het wit, dus dat was echt een mooi gezicht. Omdat ik 23 ben, mag ik al lekker drinken maar de mensen onder 21 dus echt niet. Ik geloof dat we wel 4-5 keer zijn ingelicht over de consequenties van 'under age drinking'. Pfff....daar doen wij Nederlanders niet zo moeilijk over. Hup, gewoon vanaf 16 jaar laten drinken, dan weten ze precies waar ze aan toe zijn. De Amerikanen 'go overboard' als ze voor het eerst mogen drinken met 21 jaar. Ze worden meteen 'drunk' en gaan allerlei rare dingen doen....dus zo slecht hebben wij Nederlanders het niet.

Nou, het is hier zo'n half 4 's nachts, dus misschien een goed tijdstip om te gaan slapen. Jullie horen snel van mij!!!!

Ps. even voor iedereen en speciaal voor BB....het is hier echt super lekker weer, ik denk wel zo'n 27 graden. Morgen lekker naar het strand en 'work on my tan'!

Check: http://www.mijnalbum.nl/Album=LC4CG6RH

  • 19 Augustus 2008 - 09:06

    Ellen:

    Hey Lin,

    Afscheid nemen is toch ook ruk! Daar is niets leuks aan hahaha! Zal je vast beeldig gestaan hebben die rode dopjes!

    Je kamer ziet er leuk uit en wat zag ik....onze kussensloop!!
    Have fun daar!
    xxx

  • 19 Augustus 2008 - 18:44

    Barbera:

    Wat een gave kamer. Fijn dat 't goed met je gaat. Geniet ervan en veel succes morgen met je lessen. Kus mam

  • 19 Augustus 2008 - 19:42

    Loezje En Dennis:

    hey liefste vriendinnetje van ons!!!

    how are you over there??!echt leuk om de fotootjes tezien zo, kunnen we ons een mooi beeld geven hoe jij daar nu woont hihi.
    enne waar is de brazilliaanse roommate??tog niet gekomen??aangezien t nu een amerikaanse is?wat voor jou ofcource veeel leuker is denk ik hahahahaha.
    nou nou mevrouw is alweer lekker wezen stappen natuurlijk ff amerikanen laten zien dat die brabanders kunnen zuupen wah;)
    helaas zal het wel geen boswandeling zijn geweest ofwel??;)
    morgen vooroplevering huisje spannend!!!!!
    succes met je lessen meid en we'll keep watching you!!!!!dikke kuz en knuffels van ons(K)(L)(K)

  • 20 Augustus 2008 - 14:54

    Lam En José:

    doe je wel een beetje rustig ?

  • 20 Augustus 2008 - 17:11

    Rianne:

    Hoi Lin,

    Het klinkt allemaal erg gezellig daar. Fijn dat je daar zo'n leuke groep hebt getroffen! Ik vind het ook erg leuk om de foto's te zien. Krijg we een beetje een beeld van hoe het daar is. De school ziet er wel een beetje uit als in de films...hihi. Veel plezier daar!

    Kus Rianne

  • 20 Augustus 2008 - 19:15

    Diny:

    Hai Lin,
    Wat ik al tegen je zei blijkt wel weer, je red het wel. haha.Nou meid veel succes met je studie en wat uitgaan betreft zal ik je wel geen succes hoeven te wensen. Je BB kan jaloers op je zijn wat het weer betreft want hier is het echt dikke shit. Nou meid geniet er van en tot snel.Kus

  • 21 Augustus 2008 - 13:54

    BB:

    He poepie, fijn om te horen dat het goed met je gaat!! Mis je wel al een beetje maar het scheelt natuurlijk om te horen dat jij je wel vermaakt. Hoe zijn de eerste lessen gegaan??
    Moet internet thuis nog ff aansluiten op m'n nieuwe pc, nog dank daarvoor. Maar heb al wel een webcam aangeschaft dus als we beide een keer in de gelegnheid zijn komt dat wel goed denk ik zo. Tot snel, dikke zoen van je BB

  • 22 Augustus 2008 - 14:03

    Marije:

    Hi Linda,
    leuk om nu al wat van je te lezen en om foto's te kijken! Maar al aan de studie dus ook! Ik mag volgende week weer!
    Veel plezier daar!
    Liefs Marije

  • 25 Augustus 2008 - 12:24

    Rabobank-ladies:

    Hey Linda,

    Toch logisch dat het afscheid zwaar was. Alleen maar een goed teken. En samen janken voelt toch altijd beter dan alleen. Je gaat in de komende tijd zoveel leuke dingen meemaken. Komt helemaal goed met jou.

    De foto's zien er very cool uit allemaal, very american.

    Heel veel plezier en wel opletten tijdens de lessen. By the way... wij moeten wel weer even wennen zonder jou op de afdeling.

    Groetjes Fieke, Jolanda, Edith, Inge en Suus


  • 25 Augustus 2008 - 19:54

    Sanne:

    Hey lieve Lin!

    Ik kan natuurlijk niet achter blijven met een berichtje op je site!
    Hoe is het met je? Ben je al aan het wennen aan je nieuwe omgeving? Hoe gaat het met de lessen op school?
    Ik ben zo blij voor je dat je het naar je zin hebt!
    Ik heb nieuws: ik heb een kamer! :) Zaterdag ben ik met papa en mama naar Turnhout geweest. De opendag was leuk, veel info gekregen. Ik stroom in het 2e jaar in en moet daarbij dingen uit het 1e jaar inhalen, dus wordt hard studeren! Ook heb ik zaterdag gelijk m'n kamer uitgekozen. Hij is 15 m2 met eigen keukentje, leuk he? Het is in een huis met 16 kamers en bijna allemaal Ned. meiden die verloskunde studeren. Heb er zin in!
    Jij nog nieuws?

    Liefs, Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wilmington

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2009

Vacation adventures

16 Februari 2009

And there she goes again

08 December 2008

My last week here!!!

18 November 2008

Ow no...winter is here!!!

05 November 2008

Party, Halloween and ow my god...it's already 5-11

Actief sinds 29 Feb. 2008
Verslag gelezen: 560
Totaal aantal bezoekers 14359

Voorgaande reizen:

25 Februari 2009 - 04 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: